Dårligt indeklima presser skoler. Mange skoler er presset af et dårligt indeklima med store konsekvenser, for både elevernes læring og trivsel og for medarbejderne. Der er masser af forskning, som dokumenterer problemernes omfang, bl.a. at grænseværdierne for CO2 og støj overskrides i store dele af undervisningstiden.
Manglende lys, er også et område som halter gevaldigt. Konsekvenserne af det uhensigtsmæssige indeklima, kan aflæses direkte i testresultater for eleverne. Det kræver fokus og målrettede initiativer, for at komme problemerne til livs.
I Århus Kommune, har de forstået alvoren, og iværksat en ny indeklimastrategi på en lang række skoler i kommunen. For at skabe et optimeret indeklima. Læs mere om projektet i artiklen fra Realdania. Hos Acrimo, arbejder vi også ihærdigt på løsninger, der kan være med til at optimere indeklimaet i de danske uddannelsesinstitutioner.
Vi er i aktiv dialog med vores samarbejdspartnere, for sammen at udvikle løsninger, der kan hjælpe med at løfte indlæring og koncentration i klasselokalet. Vi skal huske, at investere i vores børn, så vi får endnu flere godt gennem uddannelserne. Specielt for børn i folkeskolen, er der potentiale for, at få flere til at tage videregående eller erhvervsuddannelser. Her er godt indeklima en nøglefaktor.